27 ian. 2010

Ciuperci Champignon dietetice coapte pe plita

Pe Cucina am postat mai multe retete cu ciuperci, foarte bune .. dar nici una nu avea o aroma atat de patrunzatoare ca aceasta. Aceste ciuperci, la tara, se fac pe plita de la soba .. am incercat sa le imitam pe tigaia gratar pentru aragaz.

Rezultatul a fost niste ciuperci moi si cu o aroma foarte puternica .. simti doar ciupercile, fiindca nu sunt gatite decat cu sare si apa lasata de ele.

Mi s-a confirmat din nou ca retetele dietetice sunt cele mai pline de savoare .. poate datorita simplitatii lor?

Incercati-le si nu uitati sa ne scrieti parerea voastra, va rog!

Ingrediente:
  • ciuperci Champignon medii, cate bucati doriti
  • 1/8 lingurita de sare pentru fiecare bucata
Se spala bine si se inlatura coditele (pastrati-le la frigider pentru alt preparat).

Se infierbanta tigaia (neunsa) pe foc mic si se aseaza fiecare palarie, evitand mijlocul tigaii (pentru ca zona e prea incinsa). Imediat se presara 1/8 lingurita de sare in fiecare palarie.


















Nu o sa aveti nevoie de apa, ciupercile lasand multa apa in timpul gatitului.

Pe lateral ciupercile se coc de la apa care fierbe, iar pe fund se coc de la caldura emanata de tigaie.


Folosind o furculita, inclinati fiecare bucata ca sa curga cate putina apa pentru a se coace frumos si pe fund. Repetati cand vedeti ca este necesar.

















La urma, intoarceti ciupercile si mai tineti 30 de secunde.


















Pe cat de rapid si simplu, pe atat de gustos .. trebuie sa incercati!
O metoda straveche de gatire a ciupercilor, doar ca se foloseau cele salbatice proaspat culese
... ciupercile erau mai gustoase ca in ziua de azi...




















Stiati ca Ciupercile Champignon sunt un antioxidant mai puternic decat germenii de grau si ficatul de pui, considerate pana acum ca fiind cele mai importante surse?


3 comentarii:

  1. De 11 ani am inlocuit carnea cu ciupercile / carne vegetala ,in special le gatesc crude .
    De curand mi-am luat si eu o tigaie gratar si am facut legume si bineinteles ciuperci .
    Asa cum arati si tu, este simplu si o bunatate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut ciupercile exact asa si au iesit extraordinare! Multumiri pt reteta.

    RăspundețiȘtergere